Turystyka aktywna z AQUA SPEED

Turystyka aktywna z AQUA SPEED

Wydarzenia, imprezy i akcje sportowe przyciągają turystów, którzy szukają aktywnego wypoczynku i unikalnych przeżyć. Ich ranga oraz atrakcyjność często rośnie dzięki obecności rozpoznawalnych marek. Takie marki nie tylko wspierają organizację wydarzenia, ale również podnoszą jego prestiż – oferując wartościowe nagrody, pakiety startowe czy wsparcie medialne. AQUA SPEED od lat angażuje się w promocję sportu i turystyki, wspierając lokalne i ogólnopolskie inicjatywy, które inspirują do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Dzięki współpracy z organizatorami zawodów pływackich, triathlonów marka staje się częścią pozytywnych emocji uczestników!

Organizacja zawodów sportowych w Polsce

Czym kierujecie się przy wyborze miejscowości, w których organizujecie zawody?



Marcin Florek, Labosport: Przy wyborze lokalizacji zwracamy uwagę na kilka kluczowych czynników: dostęp do atrakcyjnych akwenów, np. jezior czy rzek, zaplecze logistyczne pod kątem dostępności noclegów, wygodnego dojazdu, ogólnie pojętego bezpieczeństwa, a także chęci lokalnych władz do bycia gospodarzem imprezy sportowej. Szukamy miejsc z potencjałem – zarówno sportowym, jak i turystycznym – które dzięki takim wydarzeniom mogą zaistnieć na mapie turystyki także dla osób aktywnych.

Miasto Elbląg jest tego świetnym przykładem. Mamy tu tereny idealne do uprawiania wielu dyscyplin sportowych, dużo miejsc do zwiedzania, bardzo atrakcyjną turystycznie naturę nieopodal miasta oraz szeroką ofertę hotelowo-gastronomiczną.

Jak przekonać miasto do wydarzenia

Czy lokalne władze i społeczność są zwykle otwarte na współpracę? Jakich argumentów używacie, by przekonać do organizacji wydarzenia?



Na przestrzeni lat naszej działalności zdecydowanie coraz częściej spotykamy się z pozytywnym odbiorem władz lokalnych na inicjatywę zorganizowania wydarzenia sportowego. Dostrzegają potencjał promocyjny i gospodarczy takich wydarzeń. To nie tylko sport, ale też konkretne korzyści dla lokalnych biznesów: hoteli, gastronomii i turystyki. Pokazujemy liczby – ilu zawodników przyjedzie, ile osób im towarzyszy, jak długo zostają...

Przykład Elbląga pokazuje, że odpowiednio zorganizowane wydarzenie może przyciągnąć setki osób i realnie wpłynąć na rozwój turystyki w regionie. Niezwykle pozytywnym zjawiskiem jest również to, że uczestnicy wydarzeń sportowych wracają do tych miejscowości, aby odkryć daną lokalizację bardziej, nie tylko od strony uczestnika zawodów sportowych.

Newsletter AQUA SPEED – dołącz do klubu

Promocja miejscowości przez sport

W jakim stopniu organizacja zawodów/wydarzeń wpływa na promocję miejscowości jako atrakcyjnego kierunku turystyki aktywnej?



Według nas wpływ jest bardzo znaczący. Zawody open water czy triathlony to nie tylko sport – to styl życia. Uczestnicy często przyjeżdżają z rodzinami, zostają na weekend, zwiedzają okolicę, a potem wracają jako turyści, inwestorzy. Miejscowość zyskuje obecność w mediach społecznościowych, relacje uczestników, zdjęcia, filmy – to działa jak najlepsza reklama. Po dobrze zorganizowanym wydarzeniu miejsce na długo zostaje w pamięci uczestników jako idealne do aktywnego wypoczynku.

Czy tylko „duże” wydarzenie może mieć „duży” zwrot? Co na ten zwrot się składa?



Nie zawsze skala decyduje o zwrocie. Czasem kameralne, lokalne zawody mogą być „wartościowsze”, bo angażują społeczność, są autentyczne i budują relacje. Zwrot to nie tylko liczba uczestników, ale też jakość doświadczenia, satysfakcja mieszkańców, promocja miejsca w niszowych środowiskach sportowych. Liczy się też powtarzalność – jeśli coś zagra raz, wracamy tam co roku, a to już tworzy długofalowy efekt.

AQUA SPEED open water series
Zawody Open Water w Elblągu

Społeczność lokalna a sport

Jakie znaczenie mają takie wydarzenia dla lokalnej społeczności? Czy mieszkańcy aktywnie się angażują, czy raczej pozostają widzami?



Z roku na rok widzimy coraz większe zaangażowanie mieszkańców. Wielu z nich startuje w zawodach, inni zgłaszają się jako wolontariusze. To buduje poczucie wspólnoty i dumy z miejsca, w którym mieszkają.

Jakie trendy widzicie w rozwoju turystyki aktywnej w Polsce? Czy rośnie zainteresowanie udziałem w wydarzeniach? Jeśli tak, to w jakich?



Zdecydowanie tak – rośnie zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem, a imprezy sportowe są jego świetnym nośnikiem. Ludzie szukają autentycznych doświadczeń w pięknych plenerach, z klimatem lokalności oraz grupą ludzi, z którymi mogą się spotkać podczas wydarzeń sportowych. Triathlon i pływanie open water idealnie wpisują się w ten trend – łączą sport, przyrodę i przygodę.

---

Rozmawiał: Maciej Mazerant / Redaktor prowadzący AQUA SPEED magazyn

Zdjęcia: AQUA SPEED Open Water Series / Labosport

 

Czasopismo o pływaniu – jedyne takie w Polsce

Polecane

Zestaw Open Water - boja zielona i okulary pływackie + Etui Vortex od AQUA SPEED Promocja

Zestaw Open Water - boja zielona i okulary pływackie + Etui Vortex od AQUA SPEED

200,00 zł brutto/1szt.Najniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 216,90 zł/1szt.-7% Cena regularna: 216,90 zł brutto/1szt.-8%
pixel